Gallery

Cufarul lui Boby

Pe vremuri, aveam in pod un cufar vechi. Foarte vechi. Niciodata n-am stiut ce se ascunde inauntru. Oricit de vechi era, un lucru era sigur: cel care-l facuse a utilizat materiale extrem de rezistente. Probabil scinduri de stejar si benzi de otel. In plus, i-a mai pus si un lacat urias, cum nu mai vazusem vreodata, un lacat ce se deschidea cu o cheie imensa, ca orice incuietoare normala. Dar pina si asta aveam sa aflu abia mai tirziu.

In fine! S-a asternut praful peste batrinul cufar din pod, doar curiozitatea de a afla ce este inauntru a ramas la fel de neprafuita. Si, aveam sa aflu intr-o buna zi, una din cheile ce atirnau prinse-ntr-un inel pe cuiul gros din camara se potrivea la lacatul cufarului din pod.

Asa, ca, intr-un moment in care nu m-a vazut nimeni, am luat legtura de chei si m-am strecurat pe trepte in sus. Am incercat rind pe rind cheile si, in cele din urma, am gasit-o pe cea potrivita. Am deschis capacul si am ramas in fata cufarului, cu ochii atintiti in jos, dar nu se vedea decit o hirtie groasa, de impachetat, pe care am dat-o la o parte.

Ce-am gasit sau ce n-am gasit in cufar, e mult prea putin important. Insa bucuria de a scotoci prin cufar e greu de descris. Acum insa, o oferim si altor copii. Boby a facut un cufar (sau cel putin a facut rost de un cufar) si l-am garnisit cu tot felul de lucrusoare ce ar putea bucura un sufletel de copil. Desigur, un copil normal. Care nu cauta in cufar vreo consola video sau cheile de la un Lamoborghini.

Ca atare, micii nostri prieteni vor avea ocazia sa scotoceasca dupa pofta inimii prin cufarul lui Boby si isi vor putea pastra un singur lucru, negresit, ceea ce le-a placut cel mai mult din ce au gasit inauntru. De-aspura am pus niste plusuri ca sa mascheze “adincurile”, micile nimicuri ce asteapta sa fie scoase de acolo.

 Ceea ce pare sigur, deocamdata, este ca privirile copiilor deja s-au lipit de cufar. Din punctul lor de vedere s-ar putea trece la “actiune” in orice clipa. Mai ramine doar sa-i convingem si pe parinti ca dincolo de cafeaua pe care ei o dau pe git, mai exista si lapte cu miere si scortisoara pentru copii, sau cacao cu lapte sau un suc de portocale, proaspat stors.

Nu in ultimul rind, chiar si Boby s-ar bucura sa vada ca munca lui n-a fost in zadar si ca, din cind in cind, micii nostri prieteni se imbulzesc in jurul cufarului.

Leave a Reply

