Si ursul a iesit din birlog, s-a impiedicat de umbra si a adus iarna indarat. NU am fost eu!

Bun! Cica prostiile legate de urs dateaza din paleolitic. De ce m-ar mira oare chestia asta? Probabil ca erau oamenii de stiinta saxoni, britoni, picti, ce vor mai fi fost ei… Iar chestia asta cu “ziua ursului” e cea mai mare gogomaneala posibila din Univers! Jur!

Da, sa fie iarna!

Da, sa fie iarna!

Ce spune “legenda”?

Cica, in februarie (de ce tocmai in februarie mie mi-e usor neclar) ursul se trezeste. Bine, pot sa accept asta. Si eu ma mai trezesc din cind in cind. Numai ca, ursul se trezeste si se duce sa bea apa, zice legenda. Mnoooa, eu cred ca e vorba despre o ursoiaca aici, si cred ca bea apa calda cu lamiie sau ceva…. Daca ar fi urs, nu vad nici un motiv pentru care n-ar sfinti o cafea cind se trezeste.

O cafeluta de... februarie

O cafeluta de… februarie

De aici, ce sa vezi, se intoarce iarna sau vine primavara? Totusi! Hai sa ne revenim…. Oare cine a ghicit treaba asta? Deci ursoaica isi stoarce nervoasa de tot o lamiie in cana de apa calda, o da pe git si se culca? Sau daca nu gaseste apa, isi zice ca viata e nasoala si ramine sa mai caute aiurea prin natura? Ce prostii sint astea? Va spun ca ursulet: daca ma trezesc si nu gasesc cafea, ma culc la loc. Nu ma apuc sa umblu teleleu.

Mai e si varianta cu vazutul umbrei. Asta e si mai tare! Cica ursul (nu eu!) se trezeste – in februarie, nu-i asa – si catinel-catinel se rostogoleste afara din birlogu-i somptuos.  Aici, ce sa vezi? Vreme nasoala, frig, chiciura, vint napraznic, blanita abia de mai rezista, deci NU se intoarce in birlog (fiind masochist?) si obligatoriu urmeaza primavara. Da? Sez hu?

Daca, in schimb, vremea este frumoasa, soarele zimbeste, primii ghiocei ii fac cu minutele, atunci ursul (nu eu!) se sperie (???) si o zbugheste inapoi in birlog si mai naneste – potrivit AGERPRES – inca 40 de zile. Vreau sa cred ca un somnic de frumusete de 40 de zile n-a stricat nimanui, ceea ce ne duce undeva pina dupa celebrele “sarbatori” de 1 si 8 martie, deci e tocmai OK.

Dar, sa va spun eu exact cum e! Daca in februarie fac ochi, dupa ce miros o canita – hai, doua – de cafeluta buna si calda, poate-mi pun in fata si niscaiva cheesecake…

Cheescake a la Francesca

Cheescake a la Francesca

Sau poate un metru patrat de cioclata cu brandy si cirese confiate… Si abia dupa aia poate sa vina primavara, dar drept sa va spun poate sa vina si iarna, ca daca am burtica pusa la cale jur ca pot sa mai dorm o nimica toata de 4 luni! Iar zapada, poate sa fie din partea mea tocmai cita e si la Garmisch-Partenkirchen. Acest din urma obicei, o putem lega si de partea aceea din legenda in care se spune ca oamenii ii aduceau ofrande ursului, ii asezau in cale miere… Da, ca sa se sperie si sa fuga inapoi in birlog…  Hai, la hibernare toata lumea! Inca nu e primavara.

IMG_20150208_103131

Leave a Reply

